יהיה טוב! מופע מחווה ליהונתן גפן

זמן קריאה: 2 דק'

מופע המחווה של משפחת גפן ליהונתן גפן: יהיה טוב! 11.9.23, אמפי קיסריה.

אביב גפן הזמין להופעה עם המסר ” מתרגש לעלות לבמה בקיסריה ולהתגעגע עם כולם לאבא שלי. ננגן את השירים הכל כך יפים וחד פעמיים שהוא השאיר אחריו יחד עם האמנים שעברו את הצומת של הכשרון שלו בתחנות הזמן.”

וכך היה, עלו על הבמה באמפי קיסריה החל מ 21:20 מהגדולים שבאמנים, שבאו לשיר 26 מיצירותיו של יהונתן גפן.

ראשונה לעלות הייתה אפרת גוש שפתחה 2 בלדות: “הבלדה על חדווה ושלומיק” ו”בלדה לנאיבית”. מיד אחריה עלה אביב גפן בלבוש מחוייט ומהודר עם “אתם זוכרים את השירים”.

מירי מסיקה נתנה ביצוע סופר מדויק ומרגש עם “שיר לשירה” ואחריה שלמה יידוב עם “שיר בין ערביים”.  מיד אחריה הצטרף אל עמדת הפסנתר, איך לא, שלומי שבן שביצע את “דון קישוט”.

אושיק לוי נתן ביצוע מרגש ל”יהונתן סע הביתה”, ודויד ברוזה, מי שהיה חברו הקרוב של יהונתן גפן, עלה עם נעלי בית ביד וסיפר שזו מתנה שחיכתה לו מיהונתן גפן שלא הספיק לתת לו. הוא קיבל אותם דקות לפני עלייתו לבמה. דיויד שר את “האישה שאיתי” וכמובן “יהיה טוב” – שם הנושא של המופע כולו ושילהב את הקהל.

אביב גפן יהונתן גפן אסף דותן

הערב לווה בקטעי קישור, חלקם בקולו של יהונתן גפן וחלקו של ילדיו, כמו קטע הקישור “אינטיפאדה” שהקריאה שירה גפן.

אביב שר לאורך הערב מספר שירים: “אחכה”, “האהבה שלי היא לא האהבה שלו”, “גשם כבד עומד ליפול”, “הנסיך הקטן” ועוד.

הערב לא היה יכול להתקיים בלי “הילדה הכי יפה בגן” ואכן השיר התנגן כשהקהל שר את מילות השיר שהוקרנו על המסכים, אך ללא המבצעת שאין לה כמובן תחליף, יהודית רביץ המוכשרת והיקרה שהיתה שם גם מבלי להיות.

שלום חנוך אסף דותן

עד לנקודה הזו, הערב היה מהנה, סופר-מוזיקלי, מרגש, ואפילו משפחתי, אך משהו קרה באמפי ברגע שפוליקר עלה על הבמה עם “פחות אבל עוד כואב”, וברגע אחד כל האמפי פשוט נעמד על הרגליים! אחריו עלה לשיר מתי כספי את “מקום לדאגה” ושלום חנוך עלה אחרון חביב בקרב האורחים עם “אבשלום” בביצוע מופלא ומרגש ועם תמונות ברקע של אריק.

דיויד ברוזה אסף דותן

אחרון חביב עלה דילן גפן, בנו של אביב ושר את “אבא סיפור”, אבל צריך להתעכב על זה. דילן נראה כזמר צעיר ובשל והפתיע לפחות אותנו עם ביצוע לא פחות מנהדר, בקול צלול ומאוד מוזיקלי. זה היה אחד הביצועים הטובים והמרגשים של הערב!

לאחר ירידתם מהבמה במחיאות כפיים סוערות של הקהל, בהם אף אחד לא זז מהאמפי, חזרו אביב והתעויוט לעוד 2 שירים אחרונים: “הנסיך הקטן”, ואיך לא לסיכום וללילה טוב ” הכבש הששה עשר – לילה טוב”

אם לסכם: תרבות ומוזיקה במיטבה. המילים והיצירות של יהונתן גפן, הנישאים על הקול של לא פחות מגדולי אמני ישראל ובליווי הנגנים המוכשרים של התעויט: ערן מיטלמן, תומר צדקיהו, הדר גרין נעם חבקין ועומרי אגמון.

אי אפשר לזייף את החיוכים, הכיף שביצירה, המשפחה על הבמה ובקהל והחיבוקים עם האמנים.

אמנם מדובר בערב חד פעמי לחלוטין שהפך תוך דקות מתחילת המכירה לסולד אאוט, אך הוא צולם והוקלט, כך שככל הנראה נזכה עוד לראות ממנו בהמשך.

אביב גפן אסף דותן

צילומים: אסף דותן

אביב גפן

אביב גפן הוא נסיך הרוק של שנות התשעים, והמלך של ילדי אור הירח. בהופעותיו, גפן מופיע לצד הלהקה שמלווה אותו לאורך השנים – “התעויוט”, יחד הם קורעים את הבמה. גפן נוהג לעלות מדי שנה עם מופע הנקרא “נשף רוק” בו הוא מארח אומנים מוכרים לערב עמוס וגדוש בהפתעות מוסיקליות. גפן שבר מוסכמות וניפץ פרות קדושות […]

זמן קריאה: 2 דק'
29 במאי
בחוץ
אביב גפן והתעויוט – נשף רוק 12 – פארק הירקון גני יהושע