אברמוש: כשהלב של מוש בן ארי והנשמה של אברהם טל נפגשים על הבמה

זמן קריאה: 2 דק'

החיבור המרגש והמתבקש בין מוש בן ארי ואברהם טל הוכיח שכששני ענקים נפגשים על במה אחת עם 0% אגו ו-100% אהבה – הקסם פשוט קורה.

מוזמנים לקרוא את הסקירה המלאה על ערב בלתי נשכח (מוצ”ש, 27.6.26), ההופעה הרביעית במסגרת סיבוב ההופעות המשותף “אברמוש”, שבו המוזיקה עשתה לנו עיסוי בלב.

זה התחיל קודם כל בהתרגשות עצומה. יש משהו בחיבור הזה בין אברהם טל למוש בן ארי שפשוט מרגש את הלב. שני אומנים ענקיים, שמפיצים כל כך הרבה אור ואהבה, שמכירים כבר שנים, וסוף סוף התחברו למופע משותף – זה היה פשוט מתבקש.

כבר כשהגענו ל”קו רקיע” להופעת השקיעה, האווירה הייתה של פסטיבל אמיתי. דוכני אוכל, אנשים יושבים על פופים באווירת שאנטי רגועה… משהו שהזכיר לי מאוד את ימי הפסטיבלים הקסומים של פעם, כמו “שנטיפי” ו”בומבמלה”.

ואז הם עלו לבמה. המופע התחיל ברוך עם המילים “עם הבוקר מתעורר, אל הדרך מתמכר…” – ולגמרי התמכרנו לקול המיוחד של אברהם טל, שלקח את השיר של מוש והפך אותו לשלו. משם המשכנו ל”הימים עוברים” בקול החם והעמוק של מוש. במשך שניים-שלושה שירים פשוט ישבנו, הקשבנו לקולות הכל כך אהובים האלה, והתמוגגנו מההרמוניה המטורפת של שתי הלהקות יחד על הבמה.

מה שהפך את הערב הזה ליותר מסתם עוד הופעת להיטים, זו העבודה המעמיקה שנעשתה מאחורי הקלעים; ניכר שהשניים השקיעו רבות בעיבודים ובביצועים, והתוצאה הייתה הרמוניה מושלמת ומוזיקה שפשוט עושה עיסוי בלב.

מוש עוד העריך את העובדה שהצלחנו להישאר לשבת עד לאותו רגע, ואפילו ניסה להציע שנמשיך ככה, אבל אז הקצב עלה עם “אורות” – וכל הקהל פשוט קם על הרגליים והסתער על הבמה. מאותו רגע, הערב הפך למסיבה אחת גדולה של אור, תקווה, שחרור והנאה מוחלטת.

על הבמה הייתה תחושה של אפס אגו ו-100% הנאה וכיף. ניכר פרגון ענק והדדי בין שני האומנים, כמו גם בינם לבין הנגנים, ובין הנגנים לבין עצמם. היה ברור שמוש, אברהם והלהקות נהנו לא פחות מאיתנו – כולם באו במטרה אחת ברורה: לשמוח, לשמח, לאחד ולעשות כיף, והאנרגיה הזו עברה ישירות ובצורה נקייה אל הלב של הקהל.

האנרגיות החיוביות הדהדו לאורך כל הערב בין הבמה לקהל ששר, הריע, רקד וקפץ ממש כמו ש”כל הילדים קופצים רוקדים”. כששרו את “מי לא יבוא” ואחר כך את “אח שלי מתחתן”, התחושה הייתה כאילו כולנו חוגגים בחתונה אחת גדולה ושמחה. אברהם היטיב לתאר את זה כשאמר שזה מרגיש כאילו כולנו יושבים סביב מדורה, והם פשוט מנגנים לנו.

בהדרן קיבלנו את “קול גלגל” בשני ביצועים כל כך מוכרים ואהובים, והערב נסגר – איך לא – עם השילוב הנוסטלגי והיוצא דופן בביצוע ל-“Jah is One”.

רשימת השירים המלאה שבוצעה לאורך הערב:

אברהם טל מוש בן ארי צילום muzi
אברהם טל מוש בן ארי צילום muzi

יצאנו משם עם תחושה נעימה ומחממת בלב, והשתוקקות לשמוע אותם שוב ושוב, ללא הפסקה. מופע חובה לכל מי שהנשמה שלו צמאה למוזיקה טובה, שמחה ואהבת חינם. ❤️🎤

 

הייתם בהופעה ורוצים להיזכר? פספסתם ורוצים לראות על מה כולם מדברים?

טירוף החושים וקטעי הווידאו הבלעדיים והתמונות מחכים באינסטגרם שלנו לחצו כאן למעבר לעמוד האינסטגרם של מוזי >>

מוש בן ארי

למוש בן ארי סגנון מוזיקלי ייחודי, והוא מלך הצ’יל של המוזיקה הישראלית – אם תרצו, בוב מארלי הישראלי. ההופעות שלו הן חוויה אנרגטית נעימה, המלווה בלהיטים הבלתי נשכחים שלו, ששגורים חזק בתודעה של כולנו. מוש בן ארי פרץ לתודעה כחבר בלהקת “שבע”, והוא כתב והלחין עבורה את השיר המפורסם “סלאם”. בתחילת המילניום בן ארי החל […]

זמן קריאה: 2 דק'
23 ביולי
בחוץ
אברהם טל ומוש בן ארי – קו רקיע
25 ביולי
בחוץ
אברהם טל ומוש בן ארי – קו רקיע